Wednesday, June 19, 2013

Appointment di hospital serdang

Pagi tadi habis saja exam Iskandar teman saya pergi PK untuk ambil surat rujukan dari dentist. Lepas tu kami pergi lunch di kafe Zaba. Kafe Zaba memang tak ramai orang, yang makan di sana pun tak lebih 10 orang, tapi ramai gadis2 tapao makanan mereka la. Mungkin sebab keadaan kafe yang tak seberapa menarik?

Petang pula minta Wann hantar saya pergi Hospital Serdang. Kali pertama pergi hospital, baru ada feeling "ooo~~". Susah cari parking dan prosedur rawatan sangat leceh. Kaunter di unit pembedahan mulut memang tepat pukul 2pm baru mereka balik dari lunch. Mentang2 la patient sakit gigi boleh bertahan~ Tunjuk surat referal dengan mereka, baru nak buat appointment first - check up gigi pertama dengan doktor. Dah la kena tunggu sampai 9 Julai~~~~Hari ni 18 Jun. Kiranya kena tunggu 3 minggu juga la~ Ahh~~~ time tu dah start LI, malas pula nak minta cuti bagainya. Saya bukan jenis pekerja yang senang minta cuti, sbb rasa sangat sangat sangat sangat bersalah kalau skip sehari pun. Tapi kawan kawan kata tak apa, nanti boleh minta MC. hmmm... Ni baru appointment first, belum yg second lagi. Nak tunggu sampai bila baru cabut gigi geraham ni ar?~~ SSSTTTRRREESSSS~ tapi tadi abang tu kata kalau siap2 ada rekod X ray lagi senang. Hmm. nanti2 la cuba tanya dentist PK boleh tak bagi film xray gigi tu kat saya... ataupun buat lagi xray whole mulut. lagi senang.

Apa-apa pun, akibat dari ke-stres-an dapat tahu hari appointment lama lagi, rasa sakit gigi tu surut pula. Mungkin otak saya bagitahu: tak yah la tunggu lama sangat, ni hah dah sembuh tak rasa sakit dah!
Gitu kot..

Nanti masa balik rumah bagitahu kat mak la, macam mana. Rasanya mak mesti suruh pergi je...lama pun lama la... Nasib, tak sanggup keluarkan duit ratus ratus untuk cabut gigi di klinik swasta. T^T Dah la beberapa hari lepas baru dapat surat PTPTN. Meskipun saya penerima JPA, duit JPA tinggal ciput je. Nak bayar RM4,750 tu tak lepas. Nanti sebelum LI nak bawa motor kapcai saya pergi service lagi~ Motor Yamaha Sport tu lagi saya expect nak bawa pergi tempat kerja tiap2 hari. Tak tau dia mampu lagi ke tak. Ahhh~~ Risau2~ Cuma harap saya tak terlibat dalam eksiden lagi dah la. Amin. Cukup la dengan banyak kesan parut di kaki2, di tangan, di pinggang. Ada orang kata tambah satu parut maka turun 10% kemungkinan nak kahwin nanti. Fulamak~kira2 memang 100% tu tolak sampai nilai negatif saja. Kahwin dengan bangla pula nanti. Choi choi choi!

Apa2 pun, semoga hari2 berikut dapat dilalui dengan lancar. Semoga exam ok, semoga LI ok, semoga poket duit ok, semoga kekasih saya ok, semoga thesis kekasih saya ok, semoga semua semua semua semuaaaaanya okay. Amin Amin Amin Ya Rabbal Alamin. ^_^

No comments: